dinsdag 20 februari 2018

Vrouwvolk, U weze gewaarschuwd!


Kleine man heeft kleine vingertjes... Maar hij weet verdorie goed hoe hij er mensen rond kan draaien... ;-) Hij komt charmant over, kan gepast reageren, strooit met complimentjes; tja, hij weet hoe hij moet bekoren!

Om u een idee te geven:

Het gebeurt regelmatig dat hij me bekijkt als ik de kamer binnenkom ofzo en dat hij dan ineens zegt ‘Oehlala!’  (dat doet hij trouwens ook bij andere mensen!)

Of heb ik iets nieuws aan, dan kan hij de stof vastnemen, even voelen en dan reageren met ‘Mooi he!’ of ‘Zacht he!’ of gewoon met ‘Oeh!’ (echt heel leuk allemaal!)

Charmeren doet hij als de beste. Zo hadden we volgend gesprek rond de feestdagen:

“Goh, mama zou misschien toch wat kilootjes moeten verliezen...”

“Nee hoor mama, ik denk het niet!”

(toen wist hij dus echt te scoren he! ;-) )

Of gisteren nog: ik werd verwend met een paar nieuwe laarsjes; ik paste ze en vroeg:

“En, wat vind je van mama haar nieuwe laarsjes?”

“WAUW!”

(heerlijk toch! ;-) )

Zijn complimentjes strooit hij blijkbaar ook buitenshuis. Wat allemaal gezegd wordt weet ik natuurlijk niet, maar de reacties spreken voor zich:

Vlak voor de Kerstvakantie, kleine man ging toen een week of 6 naar school, ging oma hem ophalen. Hij zwaaide naar de kindjes en riep dag; één van de andere kindjes riep terug:

“Dag playboy!”

(euhm...)

Zelf kon ik ontdekken hoe andere kindjes over hem denken toen één van de schoolgenootjes bij mij kwam, mijn hand vastnam en zei “ ’t Is toch een schatje hè!”

(o jee, wat zal dat zijn binnen een jaar of 15?? ;-) )
Nadat een paar collegaatjes kleine man tegenkwamen, kreeg ik achteraf te horen dat hij later nog veel harten zal breken... Ik hoop dat dat laatste zal meevallen, maar als deze trend zich voortzet vraag ik me toch af waar dat allemaal naar toe gaat... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dè man in kleine man

Kleine man groeit op bij zijn mama. Verder heeft hij een goede band met oma, met zijn meters, met vele tantes,... Natuurlijk zijn er ook ma...