dinsdag 27 februari 2018

Bijna 3! Tijd voor een feestje!


Kleine man wordt bijna 3! O jee, waar is mijn klein babietje naar toe?? Wel leuk hoor zo’n kleuter in huis, maar af en toe mijmer ik toch even... Even terugdenken aan de tijd dat er nog een piepklein, erg afhankelijk wezentje op mij lag :-)

3 jaar geleden was ik nog niet bezig met bevallen ofzo, daar had ik nog tijd genoeg voor! Ik zou werken tot begin april, dan had ik nog twee weken om onze valiesjes te pakken, om het voorbereidend werk voor de geboortekaartjes te doen, om te ruimen, om me mentaal voor te bereiden,... Een lange waslijst, maar tijd genoeg! Dat minister daar anders over besliste, kon u eerder lezen ;-)

Vandaag zijn we 3 jaar verder en heb ik een nieuwe to-do-lijst voor me liggen: er moet namelijk een feestje georganiseerd worden! Kleine man wordt een jaartje ouder, hij heeft daarom wat extra inspraak in het gebeuren ;-) Zo besliste hij dat er balletjes in tomatensaus gegeten zullen worden! En hij geeft maar al te graag aan welke geschenkjes hij ècht leuk zou vinden!

De uitnodigingen maakte ik een paar weken geleden, deze zijn intussen allemaal de deur uit!

Toch blijft er voor mama nog wel wat op het lijstje staan:
Gepersonaliseerde taart bestellen
Een paar weken terug was ons buurmeisje jarig. We mochten van haar taart proeven, deze was superlekker! Ik informeerde van waar de taart kwam en of ik er ook één kon bestellen. Dit bleek geen probleem. Intussen bevestigden de gasten hun aanwezigheid en kan ik mijn bestelling doorgeven.
Extra taart bestellen (check)
We zullen met 22 zijn, een extra taart is geen overbodige luxe. :-) Deze taart is reeds besteld.
Balonnen bestellen
Kleine man is dol op balonnen; deze kunnen zeker niet ontbreken! De gewenste versiering is gekozen, nu nog zorgen dat ik ze binnen een paar weken kan ophalen!
Tafelversiering = geschenkje voor de gasten voorzien (check)
Geven wij een feestje, dan vind ik het fijn om onze gasten een kleeine herinnering mee te geven. Die herinnering gebruik ik eveneens als tafelversiering. Ideaal: je tafel is leuk gedecoreerd, en zijn je gasten weg, dan heb je meteen een stuk minder opruimwerk!
Twee jaar geleden kreeg iedereen een mok met snoepjes en daarin een grote lollie met een foto van kleine man; leuk! Vorig jaar stonder en kleine doosjes pralines met een leuke foto van mijn heerlijke man op tafel! Dit jaar voorzie ik kleine flesjes drank met, uiteraard, een foto van de jarige! Cava voor de dames, een Duvel voor de heren, kinderchampagne voor de klein wannen (want: "Mama, mij lust dat graag sjampanje!")
De drank en de foto's zijn besteld en worden deze week geleverd!
Balletjes in tomatensaus voorzien
Ons menu: gewoon, eenvoudig, maar toch lekker! Zo stond er tijdens het eerste verjaardagsfeestje een kaasschotel op tafel. Vorig jaar kreeg iedereen spaghetti voorgeschoteld. Dit jaar gaan we dus voor balletjes in tomatensaus! Oma maakt die superlekker -> ik check eens of ze het ziet zitten om een 'wat grotere' portie klaar te maken ;-)
En minister wil frietjes
Balletjes in tomatensaus met frietjes dus! Frietjes bakken voor 22 man zie ik echt niet zitten. We hebben niet een een friteuse... maar wel een frituur om de hoek! Daar kennen ze ons nog niet, maar ik stap binnenkort even binnen om te vragen of zij onze frietjes willen bakken!
Boodschappen doen
Ik zal eens beginnen met ook daarvoor een lijstje op te stellen ;-)
Verrassing voor kleine man (check)
Die kan uiteraard niet ontbreken! Een paar weken geleden bestelde ik tickets voor de nieuwe Plopshow (en als ik zie hoe hij reageert als hij het reclamespotje ziet, dan denk ik dat er eentje erg blij zal zijn!) Verder zorgde ik voor een paar kleinigheidjes zodat er toch ook wat uitgepakt kan worden!
Als ik het zo zie, dan valt onze lijst nog wel mee! Een aantal zaken zijn in orde (of worden eerstdaags in orde gebracht!); dat komt dus vast in orde!                                                                                                        









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dè man in kleine man

Kleine man groeit op bij zijn mama. Verder heeft hij een goede band met oma, met zijn meters, met vele tantes,... Natuurlijk zijn er ook ma...