vrijdag 22 juni 2018

Dè man in kleine man

Kleine man groeit op bij zijn mama. Verder heeft hij een goede band met oma, met zijn meters, met vele tantes,... Natuurlijk zijn er ook mannen in zijn leven: opa, verschillende nonkels, vrienden, de neefjes,...

Toch vraag ik me af en toe af of het ontbreken van een man in zijn thuissituatie effect op hem zal hebben. Ik schreef eerder al eens dat ik af en toe mannelijk uit de hoek zal moeten komen om het evenwicht wat te bewaren! Niet dat ik een poppemieke ben hoor, integendeel! Maar ik ben geen man...

Gelukkig (nu ja :-) ) kon ik al vaststellen dat sommige ‘mannelijke trekken’ gewoon genetisch bepaald zijn... Zo was ik ontzettend benieuwd of het feit dat minister opgroeit bij mij zou betekenen dat hij beter met pijntjes zou kunnen omgaan (ik zal niet snel klagen en moet echt niet meer vooruit kunnen alvorens ik akkoord ga met een dagje ziekteverlof ofzo)

Niet dus...

Stoot minister zijn teen, gaat hij eens tegen de grond of wat dan ook (groot worden lukt niet zonder slag of stoot...) dan krijg ik steevast te horen: “mama, mij ijszak nodig!” En dan kruipt minister in de zetel met de ijszak op het pijntje om daar wat zielig te liggen wezen ;-)

Opa is bij ons hèt voorbeeld van mannelijk lijden... Op een keer zat hij ‘ziek’ te wezen in de zetel, oma, mijn zus en ik probeerden het gezucht en het geklaag zo goed mogelijk te negeren; de neefjes daarentegen...

“Maar opa toch...”

“Doet het pijn opa??”

En ze gingen allemaal medelevend hun hoofd op zijn schoot leggen... Ze begrepen mekaar in het leed...
Mannen... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dè man in kleine man

Kleine man groeit op bij zijn mama. Verder heeft hij een goede band met oma, met zijn meters, met vele tantes,... Natuurlijk zijn er ook ma...