zondag 10 juni 2018

Vaderdag (2)

Wat een fijn weekend hebben we achter de rug! Op voorhand had ik wat stress voor die ‘eerste’ vaderdag, maar dat bleek helemaal niet nodig!
Juf Evy hield rekening met mijn bezorgdheden: er werd gebabbeld zonder door te drammen; er was een aangepast geschenkje/gedichtje* voor meter; en eigenlijk passeerde gisteren alsof het een gewone zondag was!
Vrijdagochtend was kleine man wat koortsig, hij kwam uit bed met waterige oogjes. Had al een paar dagen last van zijn darmpjes, oma kon inspringen, dus ik besliste minister een dagje bij haar te laten: zo kon hij wat extra rusten en op krachten komen!
Achteraf kreeg ik wat foto’s van wat de kindjes in het klasje deden: die dag stond helemaal in het teken van de papa’s; heel rouwig was ik er niet om dat S.daar niet bij was! (Al ben ik er intussen vrij zeker van de juf Evy dit ook goed opgevangen zou hebben!)
Toen ik minister ’s avonds ophaalde voelde hij zich al veel beter! Mama moest nog even naar de dokter, dat vond kleine man niet zo heel leuk (vooral niet toen er wat bloed geprikt moest worden). Na de bevestiging dat het echt geen pijn deed ging minister zelf aan de slag en moest hij mijn mond ook even inspecteren! (de volgende dag haalde hij zijn eigen dokterstasje boven en werd ik opnieuw aan wat onderzoeken onderworpen :-) !)
We gingen naar huis, hadden een rustige avond en gingen gelijk naar bed, dan vond kleine man ‘zo lief van mij!’ ;-)
Zaterdagochtend was ik al vroeg van de partij: problemen met het internet, dus de technieker kwam langs (om 8u... :-( ) Soit, dat zou opgelost moeten zijn! S. stond daardoor ook vroeger op dan verwacht. Hij leek zich veel beter te voelen, maar we hielden het toch rustig: we rommelden wat in het huis, we bakten cupcakes die we later samen versierden; er werd uitgebreid in bad gegaan. Een ritme dat ik wel gewoon zou kunnen worden :-)
Na de middag deden we boodschappen: op zondag hadden we een etentje gepland, we moesten dus nog het één en het ander in huis halen! Terug thuis maakte ik alvast de taart voor de volgende dag en de tafel werd gedekt. Daarna was het al tijd om naar meter Karo en co te gaan: daar werden we verwacht voor een bbq!
De jongens speelden fijn, we aten lekker, we babbelden er op los; het was een hele fijne avond! We maakten het niet te laat, maar de dag had lang genoeg geduurd! Eens thuis werd er nog wat nagepraat over de voorbije dag, en toen ging kleine man naar zijn bedje!
Zondagochtend stond ik opnieuw redelijk vroeg op: er was toch nog wel wat te doen! Minister bleef wat langer liggen. Eens wakker wilde hij graag helpen in de keuken, dat was een beetje moeilijk, dus S. gaf aan dat het toch maar saai was en dat hij liever wat wilde spelen! Zo gezegd zo gedaan!
Onze gasten arriveerden; S.gaf zijn geschenkje aan meter en mompelde zijn versje. .. We genoten op het terras van een aperitiefje en proefden daarna van mijn ‘kookkunsten’; de middag vloog voorbij! De gasten gingen weer naar huis, we ruimden op, maakten alles klaar om aan de nieuwe werk- en schoolweek te beginnen, we keken wat tv, we babbelden over het voorbije weekend en dan was het tijd om naar bed te gaan!
Een grote dag voor kleine man vandaag: voor het eerst gaat hij op schooluitstap! Hij leek een beetje ‘bang’ voor het onbekende, maar ik denk dat dat wel losloopt eens hij het enthousiasme van de andere kindjes zal opmerken!
Ik ben benieuwd naar de verhalen als ik minister straks ga ophalen! :-)
* Voor de archieven:
Pats, boem, bang;
Een dikke zoen op jouw wang!
Ik hou van jou,
Mijn leven lang!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dè man in kleine man

Kleine man groeit op bij zijn mama. Verder heeft hij een goede band met oma, met zijn meters, met vele tantes,... Natuurlijk zijn er ook ma...