dinsdag 6 maart 2018

Qtime met kleine man

Ik schreef al eerder dat ik beweging belangrijk vind. Mijn bijna 3-jarige heeft heel wat energie; een deel daarvan raakt hij kwijt op school, laat het weer het toe, dan geraakt hij een ander deel van die energie kwijt tijdens het buitenspelen! Maar dan nog is er energie, en die zie ik graag nuttig gebruikt!
Zo gaan wij al bijna 2 jaar naar de watergewenning. Heel erg leuk is dat! Minister begon in het peutergroepje als jongste en kleinste, maar wist altijd goed mee te doen! Vorig jaar verhuisde hij naar de kleutergroep. Grappig was dat toen: fysiek is hij niet de grootste, dat maakte dat hij vooral vooraan in het badje zijn oefeningen moest doen :-) Onlangs begon een nieuwe reeks, al een paar weken heb ik de indruk dat kleine man wat minder klein is, en dat werd bevestigd: we konden best een eind stappen in het zwembad! Problemen met de oortjes maakten dat mijnheer een reeks niet volgde, dus ik merkte dat het al even geleden was dat we in het zwembad waren; maar aan enthousiasme geen gebrek! Soms een beetje bang, maar mama was dicht in de buurt, en dan gingen de oefeningen eens zo vlot!
Bijna 3 en dus ook veel meer mogelijkheden om extra beweging in te plannen! Zo vond ik ‘Joepla’ bij ons in de buurt. Zij organiseren elke zondagvoormiddag een uurtje beweging voor de allerkleinsten (vanaf 3). We volgden een proefles, deze begon goed, maar minister had een off weekend, en kreeg halverwege een boze bui. Zo boos dat we uiteindelijk vroeger naar huis gingen. Ik mailde achteraf met de organisatie, zij lieten me weten dat er geen probleem was en dat we in september gewoon kunnen aansluiten als de nieuwe reeks van start gaat!
En ook in de naburige gemeente vond ik een leuke activiteit, en niet alleen voor kleine man! Blijkbaar ben ik niet de enige mama die graag wat meer zou bewegen (alsof ik daar aan twijfelde!); ik vond nu een organisatie die de perfecte oplossing biedt: op woensdagnamiddag kunnen de kindjes gaan ‘sporten’, tegelijkertijd wordt er ook beweging voor de mama’s aangeboden! Super! Geen opvangprobleem, en beweging voor beiden! Hopelijk kunnen we daar vanaf september ook terecht!
Zelf ga ik wekelijks naar de yoga, een uurtje voor mezelf, een uurtje mijn hoofd vrij maken, en jawel: ook een uurtje werken aan mijn spieren enzo :-) Nooit gedacht dat ik dit zou schrijven, maar ik ben fan: ik kijk wekelijks uit naar dit uurtje! Heel fijn is het ook om te zien dat kleine man dit graag meedoet! Nee: ik beoefen niet elke avond yoga, maar af en toe doen we wel eens een oefening. In het laatste boekje van ‘Doremi mini’ stond yoga centraal. Ik geloof dat (kleine) kinderen baat hebben aan wat oefeningen om rustig(er) te worden: zij krijgen zoveel prikkels te verwerken! We lazen dan ook samen het boekje en probeerden alle beschreven oefeningen uit. Nu toont kleine man met plezier wat hij kan, en vraagt hij regelmatig of we ‘het bijtje’ of ‘het hondje’ of ‘de poes’ of... nog eens doen! Heerlijk toch!
En binnenkort kunnen we ook weer deftig wandelen en fietsen, wat kijken we daar naar uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dè man in kleine man

Kleine man groeit op bij zijn mama. Verder heeft hij een goede band met oma, met zijn meters, met vele tantes,... Natuurlijk zijn er ook ma...