vrijdag 23 maart 2018

Hèt feestje!

Afgelopen maandag was het zo ver: kleine man werd officieel 3! Moeder werd er wat emotioneel van: de film van 3 jaar ervoor speelde zich nog eens af, wat was het toen een heftige dag... Een dag die zoveel verandering met zich meebracht, een dag die mij op slag de mooiste rol van mijn leven bezorgde: ik mocht mezelf mama noemen! En dat van een pracht van een kerel! Ik kon en kan niet fierder zijn!
Het feestje stond gepland op zaterdag. In de week ervoor werden al wat spullen in huis gehaald, vrijdagavond werden wat meubels verhuisd, de frigo werd gevuld, de eerste kaartjes kwam aan... Minister wist dus heel goed dat er wat te gebeuren stond! Gek: voor het eerst had ik het gevoel dat hij ook echt met ‘zijn’ dagje bezig was (daar zal de school wel voor iets tussenzitten: we kregen zelfs een heuse ‘verjaardagszak’ mee ter voorbereiding van het feestje in de klas!
Zaterdagochtend begonnen we de dag rustig: wat langer blijven liggen in bed, even gezellig knuffelen, en dan rustig aan de dag beginnen! We maakten samen een verjaardagskroon (want in het klasje werd zijn verjaardag pas op maandag gevierd...) en versierden ons huisje met vlaggen en slingers. In de voormiddag werd de taart geleverd! Bijna te mooi om aan te snijden! En daarna kwamen ook de ballonnen aan (ik was nogal teleurgesteld in het eindresultaat, maar goed, er waren ballonnen en dat was wat telde!). ’s Middags bracht ik kleine man even naar zijn bedje voor een dut (achteraf gezien was ik erg blij dat ik die mee inplande!)
Intussen kwam oma langs om de balletjes in tomatensaus klaar te maken. Ik zorgde voor de hapjes.
Daarna haalde ik mijnheertje uit zijn bed en deed ik hem zijn feestoutfit aan! Hij was zo fier (maar heel terecht hoor!) En toen was het tijd om de eerste gasten te ontvangen!
Er werd geklonken op de jarige, de pakjes werden geopend en dan was het tijd voor taart!
Het vuurwerk op de taart vond minister geweldig! Zijn oogjes blonken toen we voor hem zongen en met veel enthousiasme werden de kaarsjes uitgeblazen! Heerlijk om te zien!!
De taart zag er trouwens niet alleen lekker uit, dat was ze ook!
We genoten van een leuke namiddag: er werd gelachen, gebabbeld, plezier gemaakt, het was zoals het hoort te zijn: heerlijk ontspannen en gezellig! De klein mannen amuseerden zich met al het nieuws en uiteraard ook met de ballonnen (die kunnen bij ons gewoon niet ontbreken :-) !)
Later werden de frietjes gehaald en smulden we van de balletjes in tomatensaus (ging vlot binnen, en niet alleen bij de kinderen :-) ). Er werd nog wat gedronken, en toen begon iedereen naar huis te gaan. Kleine man en ik genoten nog wat na, en gingen toen, moe maar heel tevreden naar ons bedje!
De volgende dag stond nog een brunch met vrienden op het programma. In de namiddag haalde ik de verjaardagszak van het klasje boven en bekeken we samen wat er in het klasje allemaal zou gebeuren. Toen ik zei: “Morgen is het ècht jouw verjaardag” kreeg ik als antwoord: “Wééral!” (toch een beetje verwarrend als het feestje en de verjaardag niet op dezelfde dag vallen ;-) !)
Vooraleer ik maandagochtend naar het werk vertrok schreef ik minister nog een extra kaartje, ik zorgde voor een donut met 3 kaarsjes en liet aan oma weten dat ze zeker nog een dikke knuffel van mij moest geven!
’s Avonds haalde ik een erg blij kereltje op: dat hij genoten had van alle aandacht was heel duidelijk! Dankjewel juf Evy!
Wij kijken dus terug op een erg fijn 'feestweekend'! Dat er zo nog vele mogen volgen!! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dè man in kleine man

Kleine man groeit op bij zijn mama. Verder heeft hij een goede band met oma, met zijn meters, met vele tantes,... Natuurlijk zijn er ook ma...