vrijdag 18 mei 2018

Kleutertaal

Kleine man is een ‘viswijveke’ :-) Toen hij begon te praten was al snel duidelijk dat hij dat graag en dus ook veel deed! Hele verhalen wist hij te ‘vertellen’. Ok, niet altijd even duidelijk: ik was niet altijd meteen mee, dit tot grote ergernis van minister... Zijn woordenschat evolueerde; de verstaanbaarheid ook! Intussen voeren wij dan ook hele gesprekken! Volgens sommigen heeft S. een uitgebreide woordenschat; in vergelijking met zijn oudste neefje (een echte spraakwaterval!) valt dat wel mee; er zijn leeftijdsgenootjes die het vlotter kunnen uitleggen, maar minister kan goed aangeven wat hij (niet) wil, hij vertelt nog steeds graag en veel, en zelf niet vies van een gesprekje hier en daar hoor je mij zeker niet klagen over het vele gebabbel ten huize 28A!
Al zorgen sommige uitspraken af en toe toch voor een frons of glimlach ;-)
“Mama, juf Evy heeft een spuiter!”
“Pardon??”
“Ja mama, om balonnen op te blazen!”
“Juist...” ;-)
Of tijdens het ochtendritueel:
“Mama, wij mogen onze tantemientjes niet vergeten hè!”
“Nee jongen, het is belangrijk dat we dagelijks onze vitamientjes innemen!” :-)
Ook weet kleine man intussen welke info ècht belangrijk is...
“Sech lieverd, is Daantje intussen grote broer geworden?”
“Ja, hij werd GROTE GROTE broer!”
“Ah fijn, en is het een broertje of een zusje geworden?”
“Een zusje!”
“Leuk, en welke naam kreeg ze??”
De blik die ik daarna kreeg zei evenveel als ‘Sech mens, denk je nu echt dat ik me dààr mee bezig hou??
Mannen... ;-)

2 opmerkingen:

  1. Hahahaha heerlijk die kleuterpraat! Hier komen soms ook de meest vreemde woorden tevoorschijn�� dus heel herkenbaar dit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn hè! Met hun uitspraken kunnen ze je zo makkelijk aan het lachen brengen, geweldig vind ik dat! ;-)

      Verwijderen

Dè man in kleine man

Kleine man groeit op bij zijn mama. Verder heeft hij een goede band met oma, met zijn meters, met vele tantes,... Natuurlijk zijn er ook ma...