maandag 14 mei 2018

Lang weekend (alweer!)

Zo, het extra lange weekend zit er op! Woensdagmiddag sloot ik de pc en pikte ik kleine man op aan school. We deden samen boodschappen: ’s avonds kregen we vrienden op bezoek voor een BBQ. Heel gezellig werd het!
Donderdagochtend sliepen we wat langer. Ik vroeg kleine man wat hij graag wilde doen, maar hij wilde gewoon een beetje spelen en thuis blijven bij mama. Zo gezegd, zo gedaan! Al werd redelijk snel duidelijk dat lui zijn eigenlijk niets voor mijn klein spook is... Het weer was niet schitterend, buiten spelen was dus geen optie. En ook binnen kreeg hij niet altijd zijn zin, dat paste niet in minister zijn plaatje... Toen hij verkondigde “IK MAG ECHT NIETS DOEN!” had ik het wel gehad... We deden jas, muts en fietshelm aan, en gingen even fietsen. Een klein tochtje, maar wat frisse lucht deed ons deugd! We sloten de avond gezellig af met een drankje (minister kwam een schoolgenootje tegen en op slag was moeder vergeten...) De klein mannen amuseerden zich, fijn om te zien!
Vrijdag kwamen we eveneens wat trager op gang. Oma kwam bij ons, samen gingen we naar de trein richting Brussel: we kuierden gezellig door de stad, lunchten in het Hard Rock café (voor oma en S. was dat voor het eerst, beiden vonden het geweldig: de sfeer, de omgeving, het eten (minister kreeg een keicool bordje!)) We shopten wat, maar minister had last van de warmte, was intussen moe en die combinatie maakte hem niet meer te genieten... We gingen naar huis, kleine man deed een flinke dut, daardoor hadden we toch nog een gezellige avond!
Zaterdagvoormiddag gingen we op zoek naar wat geschenkjes, we kochten bloemen voor de belangrijke dames in ons leven (en uiteraard wist minister ook voor zichzelf wat te scoren! :-) ) Na de middag gingen we nog even dag zeggen aan onze tante, zij recupereert stilletjesaan en vindt een bezoekje altijd leuk! Daarna zouden we naar een buurtfeest gaan. Minister zag dat helemaal zitten, groot was zijn teleurstelling toen bleek dat hij nog even moest wachten omdat het feestje pas om 16u van start ging... Tegen 15.30u kwamen we thuis, tegen dat ik wilde vertrekken lag kleine man te snurken ;-) Uiteindelijk vertrokken we tegen 17u. Zo’n gezellig feestje! Er was een springkasteel (hoe leuk was dat!), minister werd omgetoverd tot een pandabeertje (dat liet hij voor het eerst toe!), er waren vele kindjes, er was minidisco, er was lekker eten; en ook ik kon genieten van fijn gezelschap, leuke babbels, een lekker glaasje sangria,...! We genoten van een heerlijke avond!
Zondagochtend werd ik verrast met een ontbijtje (dankjewel oma!) Kleine man lag nog uitgeput in bed (’s avonds grote Jan, ’s ochtends... ;-) ) Al was hij niet zoveel later wakker en gaf hij erg trots zijn zelfgemaakte geschenkjes! Zo mooi! Knap gemaakt, en het liedje (kende ik al een hele tijd :-)) maakte het helemaal af!
Oma en ik wisselden geschenkjes uit, ik opende mijn BAMswap (zo leuk, daar doe ik zeker nog aan mee!) en daarna gingen we bij mijn zus. Ook daar werden geschenkjes uitgewisseld, de jongens speelden fijn en ik kreeg Gustje in mijn armen (kon ik meteen mijn ververstechnieken nog eens bovenhalen :-) ). De jongens bleven bij opa en nonkel, de ‘meisjes’ vertrokken naar het restaurant. We aten lekker, maar moesten zo lang wachten... Het was geen straf om voor de koffie door te gaan (iets met kolven en zo). Ik pikte mijn heerlijke man op, samen gingen we naar huis. Daar genoten we na van een fijn weekend! Er werd nog gespeeld, geknuffeld, verteld over de voorbije dagen, en dan was het tijd om naar bed te gaan! Uiteindelijk duurde het nog een hele tijd vooraleer minister ook effectief sliep, maar oma liet weten dat mijn dikke vriend deze ochtend goedgezind aan de nieuwe week begon!
Op naar het volgend lang weekend jongen! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dè man in kleine man

Kleine man groeit op bij zijn mama. Verder heeft hij een goede band met oma, met zijn meters, met vele tantes,... Natuurlijk zijn er ook ma...