maandag 28 mei 2018

Beetje saai?

Dit blogje vat ik nog steeds op als een soort dagboek: een plekje waar we opgedane ervaringen, anekdotes, onvergetelijke momenten,... kunnen terugvinden. Tegen dat minister trouwt zal ik waarschijnlijk veel van deze ogenblikken vergeten zijn; moet ik dan aan de getuige anekdotes voor de speech bezorgen, dan kunnen we gewoon hier terecht :-) Zelfs nu al vind ik het leuk om regelmatig wat stukken terug te lezen!
Nog steeds vind ik het fijn om ook de ‘verhalen’ van anderen te lezen! Regelmatig bezoek ik dan ook verschillende blogs. Sommigen van die blogs worden bijna ‘professioneel’ onderhouden: er zijn wekelijkse items, verschillende commerciële blogs,... (er valt wat te verdienen als je het goed aanpakt!) Maar neen, dat is niet mijn ambitie; voor mij is dit een plekje waar ik mijn verhaal kwijt kan. En dit plekje wordt intussen zelfs af en toe bezocht (al blijf ik een grote ‘onbekende’ als ik de ‘statistieken’ bekijk; maar dat is allemaal ok! (al geef ik graag toe dat het wel heel leuk is als er toch eens een reactie komt ;-) ))
Maar goed, ik ga dus ook wel eens ‘spieken’ bij collega-bloggers, misschien vind ik leuke tips om onderwerpen die zij aankaarten zelf te gebruiken voor een blog. Telkens opnieuw heb ik dan wel een beetje het gevoel dat wij maar een heel ‘gewoon’ leventje hebben? Nee hoor, je hoort me niet klagen! Als voorbeeld neem ik het item ‘week in beeld’; vind ik bij verschillende bloggers terug. Bij ons ziet dat er zo uit (en dan hadden we geluk: afgelopen maandag was een extra vrije dag :-) )
Maandag
Pinkerstermaandag: we mogen wat langer blijven liggen! We bakken samen een appelcake, we bereiden de lunch en eten gezellig samen! Na de middag maken we een wandeling, daarna genieten we van een leuke namiddag/avond met  onze dorpsgenoten. Kleine man speelt met klasgenootjes, moeder wordt vergeten (maar heeft het naar haar zin in het gezelschap van vrienden en buren!))
Later dan voorzien gaan we naar huis, we halen snel wat frietjes (gezond bezig moeder...) en dan is het bedtijd: morgen begint de werk- en schoolweek!
Dinsdag
Mama vertrekt naar het werk; er volgt een berichtje van oma dat het een moeilijke ochtend werd voor kleine man: tranen met tuiten huilde hij toen hij naar school gebracht werd... Vorige week was het voor minister blijkbaar echt geen leuke week (er was een incident met een kindje dat bewust alle balonnen kapot maakte; dit liet indruk na bij kleine man (en niet alleen bij hem...))  Wat geruststellende woorden van de juf en van oma waren voldoende om er alsnog een leuke dag van te maken!
Minister werd van school gehaald en speelde even bij oma en opa. Toen ik hem ophaalde was het tijd om te eten. We gingen naar huis, daar werd nog wat gespeeld, we hadden het over de voorbije dag, er werd een verhaaltje voorgelezen en minister ging naar bed. Ik keek nog wat Netflix en deed daarna hetzelfde.
Woensdag
Mama werkt thuis. Ik haal kleine man uit bed, maak hem klaar, zorg voor gevulde fruit- en koekendoosjes zodat hij gepakt en gezakt klaarstaat als oma hem oppikt om hem naar school te brengen. ’s Middags ga ik richting schoolpoort: geweldig is het om verwelkomd te worden alsof het weken geleden is dat je mekaar gezien hebt :-) We gaan naar huis, eten samen een sandwiche en wat fruit. Eigenlijk geen plannen vandaag, minister speelt dus wat, ik plooi de was (daar kwam ik nog niet toe door het drukke weekend). Het is mooi weer, dus we besluiten onze tante even een bezoekje te brengen: helm op, fiets uit de garage, en wij zijn weg!
Rond etenstijd komen we naar huis, een beetje later komt oma bij ons: zij eet lekker mee en blijft nadien nog wat plakken. Tegen 19u is het bedtijd voor kleine man: we praten even over de dag, lezen een verhaaltje (dat minister bijna helemaal mee opzegt :-) ). Ik praat nog even na met oma, lees nog wat en dan is het ook voor mij bedtijd.
Donderdag
Mama vertrekt opnieuw naar het werk. Zonder probleem vertrok kleine man deze ochtend naar het werk. Na het werk ga ik bij oma en opa, we eten samen en gaan naar huis. Sinds een paar dagen lijkt S.bang van verschillende zaken waar hij tot voor kort niet eens bij stilstond. Onweer valt daar ook onder... We hadden de voorbije dagen wat onstabiel weer, met af en toe een bliksem en donderslag. Ik doe dus mijn best om duidelijk te maken dat je daar niet bang voor moet zijn, maar minister wil graag snel naar huis en blijft wat onrustig. Als niet alles lukt zoals hij het in gedachten heeft begint hij met zijn spullen te gooien... We hebben het hier over en besluiten dat dit niet de juiste manier van reageren is. Intussen is wel duidelijk dat minister erg moe is: tijd dus voor een verhaaltje! Ik sluit het boek en minister is al in dromenland. De avond vul ik met wat gerommel in huis, ik leg de kleren klaar voor de dag die volgt, en ik kijk nog even een aflevering op Netflix.
Vrijdag
Minister lag er gisteren vroeg in, hij is dus ook vroeg uit de veren: ik sta nog in de badkamer als ik ineens een vrolijk kopje zie verschijnen! :-) Ik maak me verder klaar, samen gaan we naar beneden. Intussen is ook oma er. Ideaal dat S.zo vroeg wakker is: ik kreeg gisterenavond nog een mailtje van de juf betreffende vaderdag, ik moest dus nog even bekijken voor wie kleine man een geschenkje wil maken (en dan kan ik op zoek naar een foto van die persoon :-) ) Gelukt! Ik ben zelfs op tijd klaar om te vertrekken. Dat verliep deze ochtend wat moeilijker: kleine man wilde persé mee gaan werken, hij wilde absoluut niet naar het klasje,... We legden uit dat dit niet kan, maar dat het vrijdag is, dat ik straks op tijd stop en dat we dan kunnen genieten van 2 vrije dagen!
En nu zit ik hier, af te tellen naar het weekend! (versta me niet verkeerd: ik doe mijn job graag, maar een weekend met mijn zoon... :-) !) Straks haal ik hem op en kunnen we er aan beginnen! Dit weekend geen wilde plannen. Er is mooi weer voorspeld, ik vermoed dat wij vaak buiten zullen zijn! Maar hoe we invullen, dat zien we nog wel!
En dat beschrijf ik dan misschien wel in een andere blog ;-)
Bij een ‘week in beeld’ horen uiteraard fotootjes. Geloof me: ik maak ontzettend veel foto’s; maar niet van wat ik hierboven allemaal beschreven heb... Een ‘week in beeld’ met verschillende herhalingen (heb ik nog niet eens de dagelijkse routinetaken opgesomd!) en niet de juiste beelden... Zei ik al dat ons leventje eigenlijk heel ‘gewoon’ is? :-) Ik blijf het houden bij een verslag van leuke herinneringen en fijne anekdotes.
Dat ik evengoed geniet van ons dagdagelijkse leventje, dat moet niet uitgebreid neergepend worden; dat is 'gewoon' en dat is goed zo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dè man in kleine man

Kleine man groeit op bij zijn mama. Verder heeft hij een goede band met oma, met zijn meters, met vele tantes,... Natuurlijk zijn er ook ma...