woensdag 24 januari 2018

Boys and their toys!

Niet gedacht dat dat zo snel al aan de orde zou zijn!

Aanleiding: we zitten in de auto, de chauffeur voor ons remt bruusk, ik moet uiteraard ook op de rem.

“Ai mama, bijna boempatat”
“Ja sech, en dan?”
“Dan? Auto kapot! Dan mooie auto kopen!”

Ok, we rijden niet in een megacoole klassebak, maar ’t is nu ook niet dat we in een wrak op 4 wielen rijden...

Deze zomer reden we een weekje rond in een knalrode Fiat 500! Wat een cool karretje! Als gezinswagen geen optie wat mij betreft, maar als huurwagen absoluut geslaagd! Ook kleine man was verkocht! Hij maakte heel erg duidelijk dat hij fan was!
Ziet hij vandaag een Fiat 500 of een rode wagen, dan roept hij steevast: “Kijk mama: mooie auto!”

Vooraleer ik me eigenaar van onze huidige wagen kon noemen, reed ik met een geweldig, piepklein autootje: makkelijk manoeuvreerbaar; ik kreeg dat ding op de kleinste plekjes geparkeerd; super! Maar toen dacht ik aan gezinsuitbreiding; en het moet gezegd: in mijn handtas op wielen (woorden van de garagist) kreeg ik met moeite een bak bier in de koffer, laat staan een kinderwagen. Ik stapte dus naar de garage voor een ‘volwassen’ wagen. Mijn verwachtingen? Ik wilde graag een grote zwarte wagen met zoveel mogelijk opties. Het werd vooral een erg lange wagen. Leuk om mee te rijden, maar parkeren... een heel ander verhaal. (En nee, dat ligt echt niet alleen aan mij:  Vaak te kleine plaatsjes en veel mensen hebben vandaag de dag een grote wagen...)

Binnen een paar maanden verloopt het contract van onze huidige wagen, tijd dus om uit te kijken naar een nieuw model. Dat het opnieuw een kleiner modelletje wordt, dat staat vast. Nee, het wordt geen Fiat 500; maar laat ik minister de kleur kiezen??

Wie weet, misschien rijden we binnenkort wel in een’ mooie auto’ rond ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dè man in kleine man

Kleine man groeit op bij zijn mama. Verder heeft hij een goede band met oma, met zijn meters, met vele tantes,... Natuurlijk zijn er ook ma...