woensdag 24 januari 2018

Kleuterlogica



Ten huize 28A woont een echte lolbroek. Vaak krijgt hij mij door wat hij doet of zegt aan het lachen, het moet gezegd: we hebben al veel plezier gemaakt samen!
Het logisch redeneren van een bijna 3-jarige vind ik geweldig! Niet altijd even flatterend voor de mama, maar in de categorie ‘voor de archieven’ even een korte oplijsting:
“Mama, Jules (onze kater) heeft een lange staart!”
“Dat klopt jongen!”
“Bebeer (zijn knuffel) heeft ook een lange staart!”
“Juist!”
“Muisjes hebben ook een lange staart”
“Goed zo!”
“Muisje mama heeft ook een lange staart!”
“Euhm, wel... tja jongen...”
(Ter verduidelijking: jongens hebben een piemel, meisjes hebben een muisje)
Of nog een paar dagen geleden: kleine man ligt te lachen, maar het klinkt eigenlijk alsof ik een geitje aan het verversen ben:
“Goh, er woont een geitje in ons huisje”
“Ja, en mama is een grote geit!”
Minister weet trouwens ook perfect hoe hij mij kan laten smelten:
In de kribbe riepen ze om het hardst ‘jouw mama’ als een mama haar zoon of dochter kwam ophalen, eigenlijk bedoelden ze: ‘daar is mijn mama!’ Zo zaten we onlangs in de zetel:
“Mama, jouw mama hè?”
“Ja jongen, ik ben jouw mama!”
“Soms ook meter Bin hè?”
“Dat klopt: voor je neefjes ben ik meter Bin, maar ik ben jouw mama!”
“Ja hè, jouw mama...” (en hij kwam zijn hoofdje op mijn schoot leggen, heerlijk!)
Iets zegt mij dat dit lijstje in de toekomst nog vaak uitgebreid zal kunnen worden! J

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dè man in kleine man

Kleine man groeit op bij zijn mama. Verder heeft hij een goede band met oma, met zijn meters, met vele tantes,... Natuurlijk zijn er ook ma...