woensdag 24 januari 2018

Waarom een blog?

Al verschillende jaren volg ik zelf een aantal blogs: heerlijk vind ik het om stiekem een blik te werpen op het leven van anderen. Voyeurisme? Vooral op zoek naar herkenning, bevestiging,... en ja, ook wel nieuwsgierig naar hoe het er soms bij anderen aan toe gaat! De blogs die ik volg wijzigen volgens de veranderingen in mijn leventje.


Zo kwam ik een hele tijd geleden terecht op de blog van een Bewust Alleenstaande Mama: haar verhaal en dat van de kindjes volg ik nog steeds regelmatig. Zelf voor een tweesprong staand, besliste ik contact met haar op te nemen. Een hele open en eerlijke conversatie later, hielp dit contact me om knopen door te hakken. Toen besliste ik dat ik ooit misschien zelf een blog zou starten. Niet omdat ik vind dat we zo’n spannend leven hebben, of omdat we zoveel te vertellen hebben. Nee, gewoon omdat het me leuk lijkt om een dagboek bij te houden, een verslag van ons doen en laten. Misschien wordt het een uitlaatklep, misschien laat het me toe om nieuwe mensen te leren kennen; elk met zijn of haar verhaal. Misschien kan ik ook wel net dat laatste duwtje zijn voor iemand...


‘Social Media’ en ik, het loopt nog wat stroef... Vorig jaar begon ik een Instagram account, dat was de eerste stap. Geen massa volgers, en ik volg ook niet zoveel accounts, maar ik vind het heel erg fijn om via fotootjes terug te kunnen kijken op het voorbije jaartje. En nu vind ik het dus stilletjesaan tijd om ook eens werk te maken van een heuse blog!


Ik ben benieuwd of ik dit schrijven even leuk zal vinden als vele bloggers vaak vermelden!


Wordt vervolgd! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dè man in kleine man

Kleine man groeit op bij zijn mama. Verder heeft hij een goede band met oma, met zijn meters, met vele tantes,... Natuurlijk zijn er ook ma...