woensdag 24 januari 2018

Wie zijn wij?


Kort even voorstellen: Ik ben 33 en mama van een heerlijke man van bijna 3! Samen met kat en konijn wonen we in een gezellig stekje in het Pajottenland. Tijdens de werkuren speel ik met cijfertjes.  Ik hou van gezelligheid, van op stap gaan met kleine man, van een goed boek, van een fijne babbel, van lekker koken, van een glaasje wijn,...


Nog geen mama-zijnde had ik een heel erg druk sociaal leven en ging ik meermaals per week sporten. Nu hebben we nog steeds een druk sociaal leven, al ziet dat er helemaal anders uit (je hoort me zeker niet klagen!); de sportschool heb ik al even niet meer bezocht... Wel proberen we zoveel mogelijk buiten te komen, en collega-mama’s zullen het bevestigen:  een bijna 3-jarige in je leven zorgt ook wel voor beweging ;-)


De komst van kleine man zette heel mijn wereld op zijn kop; maar wat een verrijking! Ik legde een hobbelig parcours af vooraleer ik mijn zoontje in mijn armen kon houden, maar mocht ik nu opnieuw voor de keuze staan, ik zou geen seconde twijfelen om de weg opnieuw te volgen!


En dan kleine man: mijn lief, mijn leven! Een flinke kerel, een ‘man’ met humor, een babbelkous, een lolbroek,... Maar ook een kereltje met karakter! Een peuterpuber die af en toe dwars ligt, die de grenzen aftast, die soms gefrustreerd is omdat hij meer wil dat hij mag of kan; en die dan boos wordt (want neen: geduld is niet onze sterkste kant...) Maar buiten deze buien vooral een lieve jongen, een kereltje met kleine vingertjes die heel goed weet hoe hij er mensen kan ronddraaien. Een echte knuffelman, een gezelligheidsbeest die de kaarsjes (met batterijtje) aansteekt van zodra hij thuiskomt; die in oktober al de Kerstboom wilde zetten,...


Een lieverd die in een nieuwe situatie even de kat uit de boom kijkt, maar die al snel zijn plekje vindt! Hij kan helemaal opgaan in wat hij doet. Buiten is dat vooral voetballen of in de zandbak spelen. Binnen speelt hij graag met alles wat hij tegenkomt! Dansen en zingen vindt minister geweldig; boekjes lezen en verhalen vertellen behoren eveneens tot zijn favoriete bezigheden!


Een papa is er in dit verhaal niet: ik ben Bewust Alleenstaande Mama. Een keuze die niet over 1 nacht ijs ging; en die ik me nog geen seconde beklaagd heb! Ik ben benieuwd hoe kleine man dit alles zal plaatsen als hij wat ouder is. Voorlopig stelde hij al wel vast dat hij geen papa heeft, maar vragen stelde hij nog niet. Ik ben in elk geval een open iemand die communicatie erg belangrijk vind; dus dit onderwerp komt zeker en vast nog regelmatig ter sprake!


Misschien niet doorsnee, maar wat ben ik fier op ons gezinnetje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dè man in kleine man

Kleine man groeit op bij zijn mama. Verder heeft hij een goede band met oma, met zijn meters, met vele tantes,... Natuurlijk zijn er ook ma...